torsdag den 12. april 2012

Diskusprolaps nr 2

Jeg var af den opfattelse at når man havde haft en prolaps, ja så kunne man ikke få en til. BAD MISTAKE. For det leder jo kun til en ny prolaps.
1½ år efter den første gik jeg seriøst i gang med havearbejdet igen. Der skulle fjernes et død træ, stauderester, klippes buske osv. jeg knoklede rundt i 3-4 dage i påsken det år. Og så skulle soklen lige repareres og males.
Jeg ignorerede smerterne i benet der til tog i styrke, efter at havde været væk i nogle måneder. Ja det vil sige, jeg mærkede at de var der, men jeg tog det ikke alvorligt.
Sent en onsdag, medens husbond var i gang med aftenmaden, sad jeg sad på hug og lænede mig fremover for at male soklen. Da jeg så rejser mig op, jager det ganske kraftigt fra ryglænden, ned i balden, ud i benet og jeg er godt klar over at noget er helt galt. Smerten bliver kun værre i løbet af aftenen og de næste par dage ligger jeg nærmest i koma af smerte. Jeg fik en recept på Mandolgin, men det var som om at de ikke virker. Prolapsen ankommer desværre på helligedagene i påsken, så der kommer ingen læge ud, jeg taler med lægevagten i telefonen. han mener det må være endnu en prolaps. 5-6 dage ligger jeg i sengen med stærke smerter, og så er det som om at smertetågen letter og jeg tager 2x ipren og 2x panodil efter lægens anbefaling. De virker. Mine egen læge kom efter påsken , men gør ikke meget, andet end at konstaterer det mest sandsynlige, endnu en prolaps.
Jeg er sygemeldt fra arbejdet i 2 uger og får lov at arbejde hjemme i 1 uge. Herefter starter jeg stille og roligt på jobbet igen. Som sidst, er jeg meget stiv i bevægelsesapparatet, men det er som om at den genoptræning jeg havde været igennem ved den første prolaps gør at prolapsen virker "mildere" denne gang. Jo jo der var mange smerter, men efter 2 uger var det ikke så slemt. Og smerterne ned i benene var ikke permanente som første gang. Så noget positivt var der da.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar